Termeni și condiții generale de utilizare
I. Dispoziții
generale
Prezentul
document conține termenii și condițiile de utilizare a magazinului online
disponibil pe domeniul: perli.ro. Înainte de a utiliza acest magazin online și funcționalitățile
sale, sunteți obligat să citiți cu atenție termenii de utilizare și să vă
familiarizați cu ei în detaliu. La utilizarea diferitelor funcționalități ale
magazinului online, utilizatorul declară că a luat cunoștință de acești Termeni
și Condiții, este de acord cu clauzele, le-a înțeles, le acceptă necondiționat
și se angajează să le respecte.
Magazinul nostru online este destinat persoanelor fizice. Nu este disponibilă posibilitatea de a emite factură pentru achizițiile destinate persoanelor juridice în ceea ce privește cheltuielile efectuate.
Informatii despre noi:
Nume | Compania Concord SRL |
Sediu social si sediul
comercial | Oras
Sofia, cartierul Ovcha Kupel Nr.2, blocul 19, intrarea A. |
Adresa de corespondență | Sofia,
bulevardul Yanko Sakazov nr. 30 - magazinul Concord. |
CUI | 131071313 / VAT OSS: BG131071313 |
Telefon | +359 897 849 950 |
Email | |
Website |
Informatii despre autorittiile de
supraveghere:
Nume | AUTORITATEA NATIONALA
PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR |
Sediul si adresa de
gestionare | Bulevardul Aviatorilor
nr. 72, Sector 1, București |
Adresa de corespondenta | Bulevardul Aviatorilor
nr. 72, Sector 1, București |
Telefon | 0219551 |
Email | |
Website |
Nume | Autoritatea națională de supraveghere a prelucrării datelor cu caracter
personal |
Sediul si adresa de
administrare | Bulevardul General Gheorghe Mageru nr. 28-30, Cartierul nr. 1 |
Adresa de corespondenta | Bulevardul General Gheorghe Mageru nr. 28-30, Cartierul nr. 1 |
Telefon | +40 318 059 211 |
Email | |
Website |
În cazul unui litigiu care nu poate fi rezolvat în comun cu furnizorul de servicii selectat, puteți utiliza site-ul Comisiei Europene pentru rezolvarea online a litigiilor. Link direct către platforma de rezolvare online a litigiilor - Rezolvare online a litigiilor.
II. Termeni utilizați
"Contractul" reprezintă acordul încheiat la distanță prin exprimarea voinței în
spațiul online între client și comerciant pentru cumpărarea-vânzarea de bunuri
prin magazinul online, fiind parte integrantă a acestui contract prezentul
Termeni și Condiții Generale de Utilizare.
"Livrarea
la domiciliu" este un serviciu prin care
comerciantul trimite clientului bunurile solicitate de acesta la adresa
specificată. Serviciul include exclusiv transportul bunurilor solicitate până
la ușa de la intrarea în clădirea rezidențială sau complexul locativ, în cazul
în care accesul pentru persoanele străine este controlat.
"Acțiunile
sau inacțiunile cu intenție malefică" reprezintă
acțiuni sau inacțiuni care încalcă legile, etica internetului și/sau cauzează
daune persoanelor conectate la internet sau rețele asociate, incluzând, dar
fără a se limita la: trimiterea de e-mail-uri nesolicitate (mesaje comerciale
nedorite, spam), obținerea accesului la resurse folosind drepturi și parole ale
altora, exploatarea deficiențelor în sisteme în scopul obținerii unui beneficiu
personal sau obținerea de informații (hacking), efectuarea de acțiuni care pot
fi considerate spionaj industrial sau sabotaj, deteriorarea sau distrugerea
sistemelor sau a masivelor de informații (cracking), trimiterea de
"troieni" sau instalarea de viruși sau sisteme de control la
distanță, perturbarea activității normale a altor utilizatori de internet și
rețele asociate, precum și săvârșirea oricăror acțiuni în sensul menționat mai
sus.
"Clientul" reprezintă orice persoană fizică capabilă, care a împlinit vârsta de
18 ani, persoană juridică prin reprezentantul său sau altă entitate legală,
care a exprimat dorința de a fi parte într-un contract de cumpărare-vânzare de
bunuri la distanță și a finalizat cu succes cel puțin o comandă.
"Codul
de reducere" este un cod unic, format din litere,
cifre sau simboluri, prin intermediul căruia utilizatorul beneficiază de
condiții preferențiale la încheierea unui contract de cumpărare-vânzare, cum ar
fi reducerea prețului, livrare gratuită sau alte avantaje, expres menționate pe
codul de reducere și/sau în momentul primirii acestuia prin cale electronică.
"Coșul
de cumpărături" este o secțiune a site-ului în
care fiecare utilizator poate vizualiza produsele selectate și adăugate de el
într-o sesiune de utilizator separată.
"Magazinul
online" este un ansamblu de soluții conceptuale
și software, care includ elemente grafice și textuale, prin intermediul cărora
se realizează vânzarea de produse. Scopul final este încheierea unui contract
de cumpărare-vânzare la distanță pentru bunurile respective, oferind
posibilitatea utilizatorului de a alege produse prin coșul de cumpărături sau
prin alte metode, precum și de a furniza informații de contact, adresa de
livrare și metoda de plată.
O "parolă"
este un cod format din litere, numere și simboluri care, împreună cu un nume de
utilizator, identifică fiecare persoană și este utilizat pentru a accesa
profilul personal și setările acesteia.
"Comanda" este un document electronic reprezentând un formular de comunicare
trimis de client către comerciant prin intermediul magazinului online, prin
care primul își declară consimțământul explicit pentru încheierea unui contract
de cumpărare la distanță pentru bunurile selectate.
Un "Utilizator"
este o persoană fizică care a accesat magazinul online prin accesarea domeniului:
https://perli.ro/ și are dreptul de a vizualiza produsele, dar nu are un cont
înregistrat.
Un "nume
de utilizator" este o combinație unică de litere, numere și caractere,
selectată de utilizator, prin care un utilizator este individualizat în relația
sa cu comerciantul și poate accesa funcționalități suplimentare, inclusiv, dar
fără a se limita la: adăugarea la favorite, prețuri promoționale, reduceri,
setări personalizate, istoricul comenzilor, etc.
"Consumator" înseamnă orice persoană fizică aptă de muncă, în vârstă de peste 18
ani, care achiziționează bunuri sau utilizează servicii care nu sunt destinate
desfășurării unei activități comerciale sau profesionale, precum și orice
persoană fizică care, în calitate de parte la un contract de cumpărare la
distanță, acționează în afara sferei de aplicare a activității sale comerciale
sau profesionale.
"Comerciantul" este persoana juridică "Concord Company" Ltd., înregistrată
la Agenția de înregistrare a Republicii Bulgaria sub nr. Sofia, g.k. 19, A, care
este proprietarul exclusiv al drepturilor asupra acestui magazin online, precum
și parte la contractele de cumpărare la distanță încheiate prin intermediul
acestuia.
"Utilizator
înregistrat" înseamnă orice persoană fizică aptă
de muncă, în vârstă de peste 18 ani, care a finalizat cu succes procesul de
înregistrare și are date de acces la un profil de utilizator individual prin
care se asociază cu Magazinul online.
"Eveniment
intamplator" este o circumstanță extraordinară,
neprevăzută la momentul încheierii contractului, care duce la imposibilitatea
obiectivă de a îndeplini obligațiile contractuale pentru una dintre părți.
"Termenul
de livrare" reprezintă perioada în care clientul
primește produsele selectate de el prin intermediul unei companii de expediție.
Perioada de livrare depinde de modalitatea de livrare aleasă de client și de
compania de expediție specifică. Comerciantul își rezervă dreptul de a stabili
un termen de livrare diferit pentru fiecare produs în parte, în funcție de
tipul, caracteristicile sau disponibilitatea acestuia.
"Comunicarea
comercială" este orice tip de comunicare trimisă
prin canale de comunicare electronice (cum ar fi e-mail, SMS, notificare etc.),
care conține informații generale și tematice referitoare la promoții
disponibile, reduceri și oferte speciale pentru produse individuale sau
categorii întregi oferite de comerciant.
"Favorite" este o categorie într-un magazin online în care un utilizator
înregistrat poate adăuga produse specifice care îl interesează. Acțiunea de
adăugare a produselor în această categorie se realizează prin intermediul unui
buton cu pictogramă de inimă, amplasat în dreapta sau sub prețul produsului
corespunzător.
"Recenzie" este o evaluare scrisă de către posesorul sau utilizatorul unui produs
sau serviciu, bazată pe experiența și abilitățile personale ale evaluatorului
de a oferi comentarii de calitate și de a-și exprima opinia cu privire la
faptul dacă produsul sau serviciul corespunde sau nu caracteristicilor
specificate de producător.
"Rating" este o metodă de calcul a nivelului de satisfacție al unui client
referitor la un anumit produs și/sau serviciu pe care acesta l-a achiziționat.
Ratingul este exprimat sub forma unor stele, iar fiecare produs și/sau serviciu
poate primi o evaluare în intervalul de la una la cinci stele. Această gradare
a satisfacției poate fi însoțită de un comentariu suplimentar care explică
ratingul acordat.
"Sărbători" - zile ale săptămânii în care nu se lucrează, în conformitate cu
programul comerciantului, precum și toate sărbătorile legale în conformitate cu
reglementările din Republica Bulgaria, precum și din România.
"Comentariu" - o evaluare pozitivă, o remarcă critică și/sau o altă opinie exprimată de un Client cu privire la un anumit produs și/sau serviciu pe care acesta l-a achiziționat.
III. Caracteristicile
platformei
Art.1.
(1) Magazinul online, disponibil pe domeniul perli.ro
este o platformă de comerț electronic prin intermediul căreia Utilizatorii au
posibilitatea de a încheia contracte de achiziție și livrare a produselor
oferite în categoriile de parfumerie (parfum, apă de parfum, apă de toaletă,
deodorante, apă de colonie etc.) și bijuterii (cu perle naturale, pietre,
metale prețioase etc.), precum și pentru:
a.
Înregistrarea și crearea unui cont
pe platforma site-ului web;
b.
Să parcurgeți produsele,
caracteristicile, prețurile și condițiile de livrare ale acestora;
c.
Încheie contracte cu comerciantul
pentru achiziționarea și livrarea bunurilor oferite prin intermediul
magazinului online.
d.
să plătească bunurile pe care
le-au comandat folosind metoda de plată aleasă de ei;
e.
Să primească informații despre noi
bunuri, servicii sau alte promoții oferite de prin intermediul magazinului
online;
f.
Să fie notificați cu privire la
drepturile lor în temeiul legilor aplicabile și să își exercite aceste
drepturi.
g.
Pentru a face solicitări privind
condițiile de achiziție sau informații suplimentare cu privire la
caracteristicile site-ului web și la bunurile oferite;
h.
Să se aboneze, prin indicarea
adresei de e-mail, la un buletin informativ prin care pot primi informații
despre oferte speciale, prețuri și alte noutăți legate de site-ul web și de bunurile
oferite.
i.
Să primiți condiții preferențiale
(reduceri sau promoții) la achiziționarea anumitor produse sau a unui grup de
produse.
(2) Termenii și condițiile generale se aplică ori de câte ori și în toate
cazurile în care utilizatorul navighează și/sau utilizează magazinul online
pentru a beneficia de conținutul informațional și de funcționalitățile care
sunt disponibile. Acești Termeni și condiții generale nu se aplică în ipotezele
menționate mai sus, doar dacă părțile respective au semnat un acord scris sau
au convenit altfel.
(3) Toate fotografiile din magazinul online au un scop ilustrativ și în
realitate pot exista diferențe minore în ceea ce privește ambalajul și tipul de
produs la livrare. Utilizatorii recunosc și sunt de acord că pot fi disponibile
ambalaje sau culori diferite față de cele prezentate pe site. Modificările, indiferent de formă, nu pot fi
legate de un volum și/sau o greutate diferită sau de diferențe în ceea ce
privește marca și/sau modelul produselor selectate.
IV. Înregistrarea
contului
Art.2.
(1) Pentru utilizarea magazinului online în scopul
încheierii unui contract de achiziție de bunuri la distanță, Utilizatorul are
două opțiuni:
a.
Să plaseze comenzi prin încheierea
unui contract prin intermediul opțiunii "Comandă fără înregistrare"
sau
b.
Prin intermediul opțiunii
"Înregistrare", prin crearea unui profil de utilizator după
introducerea datelor solicitate: nume, prenume, număr de telefon, parolă,
adresă de e-mail și prin acceptarea expresă a acestor Termeni și Condiții și a
Politicii de confidențialitate.
(2) Prin apăsarea căsuței de selectare "Accept Termenii și
condițiile" și sunt de acord ca datele mele să fie stocate și prelucrate
în conformitate cu "Politica de confidențialitate", imediat înainte
de finalizarea înregistrării, utilizatorul declară că a luat cunoștință de
acești Termeni și condiții și de Politica de confidențialitate, că este de
acord cu conținutul acestora și se angajează să le respecte necondiționat.
(3) În cazul unei înregistrări reușite, comerciantul trimite automat un
mesaj utilizatorului la adresa de e-mail indicată în momentul înregistrării.
(4) Utilizatorul, în momentul înregistrării și al creării unui cont, își
selectează în mod independent parola. Contul este accesat prin introducerea
adresei de e-mail și a parolei alese.
(5) Utilizatorul este obligat să furnizeze date corecte și actualizate la
înregistrare și să actualizeze datele specificate în înregistrare în cazul unei
modificări, dar nu mai târziu de 7 zile de la apariția unei astfel de
modificări.
(6) Comerciantul are dreptul de a suspenda menținerea înregistrării și
accesul la un cont de client imediat și fără notificare prealabilă a unui
utilizator, dacă se constată că acesta furnizează date false, nu notifică
primului orice modificare în termenul menționat la alineatul precedent sau dacă
utilizatorul încalcă oricare dintre obligațiile care îi revin în temeiul
prezentelor condiții generale.
V. Etapele tehnice de încheiere a unui contract. Conținutul
contractului.
Art 3. (1) Pașii încheierii unui contract de
vânzare-cumpărare pentru produsele din magazinul online se desfășoară conform
următoarei proceduri:
a.
Accesarea paginii de categorie
prin meniul corespunzător din navigație sau de pe pagina de start;
b.
Selectarea unuia sau mai multor
produse oferite de comerciant și adăugarea acestora în lista de produse pentru
achiziție prin intermediul butonului "Cumpără";
c.
Trecerea la etapa finalizării
comenzii prin intermediul butonului "Plasează comanda";
d.
Introducerea datelor necesare
pentru identificarea clientului în conformitate cu contractul, prin alegerea
opțiunii de autentificare în profil, înregistrare sau comandă fără
înregistrare;
e.
Furnizarea datelor necesare pentru
efectuarea livrării;
f.
Selectarea metodei și momentului
de plată a prețului;
g.
Adăugarea unui cod de reducere sau
a unui comentariu suplimentar la comandă, la cererea utilizatorului;
h.
Finalizarea definitivă a comenzii
și acceptarea încheierii contractului de vânzare-cumpărare la distanță prin
apăsarea butonului "Confirmă comanda";
(2) După finalizarea comenzii, clientul primește automat un mesaj generat
pe adresa sa de e-mail specificată, cu detalii despre comandă. În termen de 24
de ore de la momentul comenzii.
(3) Dacă este selectată opțiunea de plată prin "Ramburs",
clientul va primi un apel telefonic de la un reprezentant al comerciantului
pentru confirmarea comenzii și informații despre termenul de livrare. Fără
confirmare explicită telefonică, comanda este anulată.
(4) Comerciantul își rezervă dreptul de a refuza comenzile efectuate în
caz de lipsă de stoc, suspiciuni de abuz, achiziționarea de cantități mari,
neprimirea livrărilor anterioare de către același client, desigilarea
necorespunzătoare a produsului în timpul inspecției și returnarea ulterioară
sau alte circumstanțe similare, fără a fi obligat să furnizeze informații
suplimentare. În aceste cazuri, se trimite o notificare privind rezilierea
unilaterală a contractului de către comerciant prin mijloace electronice, în
termen de 24 de ore de la momentul trimiterii comenzii.
Art. 4.
(1) La confirmarea comenzii sau la primirea plății, se
consideră că Clientul a încheiat un contract de cumpărare la distanță pentru
bunurile care se aflau în coșul de cumpărături în momentul în care a apăsat
butonul "Confirmă comanda".
(2) La încheierea contractului, comerciantul este obligat să organizeze
livrarea și să transfere proprietatea asupra bunurilor comandate. Clientul are
dreptul de a corecta erorile de introducere a informațiilor, dar nu mai târziu
de 1 oră de la momentul confirmării comenzii de către comerciant, trimisă la
adresa de e-mail furnizată de client.
(3) Clientul plătește Comerciantului prețul pentru bunurile livrate, care
este indicat în momentul finalizării comenzii și este vizibil în e-mailul
automat la confirmarea acesteia. Clientul este obligat să plătească costurile
suplimentare de livrare, în cazul în care nu sunt prezente condițiile de
livrare gratuită.
Art. 5.
(1) Părțile la contractul de cumpărare la distanță
convin că toate declarațiile dintre ele în legătură cu încheierea și executarea
contractului pot fi făcute pe cale electronică, prin declarații electronice sau
prin conversație telefonică, care va fi înregistrată.
(2) Se presupune că declarațiile electronice făcute de utilizatorii
site-ului sunt făcute de persoanele indicate în datele care trebuie furnizate
la efectuarea acțiunii respective (înregistrarea unui profil de utilizator,
solicitarea de încheiere a unui contract de cumpărare la distanță, trimiterea
unui mesaj către Comerciant etc.).
Art. 6.
(1) Toate prețurile sunt exprimate în lei românești,
inclusiv taxa pe valoarea adăugată (TVA), precum și toate celelalte taxe și
tarife, cu excepția cazului în care se prevede în mod expres altfel. Clientul
poate achita prețul pentru contractele individuale de achiziție o dată cu
plasarea comenzii pentru bunuri sau la livrarea acestora, în una dintre
următoarele modalități:
a.
Prin card de credit sau de debit
(MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro, Visa, Visa Electron etc.),
utilizând instrumentul de plată Stripe sau Paysera;
b.
Prin plată prin transfer bancar
sau
c.
Plata către un expeditor de
mărfuri, prin selectarea opțiunii "ramburs la livrare"
(2) Fiecare plată efectuată către comerciant va fi contabilizată în
conformitate cu legislația bulgară și se va emite documentul justificativ
corespunzător (chitanță de casă, factură în lei românești cu TVA de 19% inclus,
chitanță pentru suma încasată etc.), care va fi trimisă clientului în original
sau ca atașament la un mesaj de e-mail.
(3) Operatorul este înregistrat în scopuri de TVA în România în regim OSS
în conformitate cu Directiva 2006/112/CE și emite facturi, în consecință aplică
TVA la cota locală românească de 19%, pe care o plătește la agenția fiscală
locală (ANR - Republica Bulgaria). Dispoziția se aplică numai
persoanelor fizice (persoane fizice).
Operatorul nu emite facturi pentru persoanele juridice.
Art. 7.
(1) În ceea ce privește bunurile care sunt furnizate
în regim promoțional împreună cu alte bunuri dintr-un set, prețul pentru set se
aplică numai în ansamblul său și este indivizibil pentru bunurile individuale
din set.
(2) Bunurile care sunt furnizate în scop promoțional împreună cu alte bunuri dintr-un set și cărora li se aplică prețul pentru set în întregime pot fi returnate de către un Client pentru rambursarea prețului plătit, numai ca set în întregime.
VI. Condiții de
livrare
Art. 8.
(1) Livrarea bunurilor comandate se face contra cost,
la valori fixe precizate înainte de finalizarea comenzii, cu excepția cazurilor
în care sunt întrunite condițiile de livrare gratuită
(2) Comerciantul încredințează unui terț, un expeditor de mărfuri, serviciul
aferent livrării bunurilor comandate către client.
Art. 9.
(1) Termenul de livrare este, de regulă, între 48 și
72 de ore de la momentul confirmării comenzii, cu excepția cazului în care este
vorba de campanii promoționale, Black Friday, epuizarea stocului de bunuri,
fabricarea personalizată a bunurilor comandate, precum și în alte ipoteze
indicate în mod expres de către comerciant.
Comerciantul nu garantează că comenzile plasate vor fi livrate în
conformitate cu termenul minim de livrare, prin urmare, utilizatorii ar trebui
să se abțină de la comenzi urgente.
(2) Orice comandă plasată într-o zi lucrătoare între orele 00:00 și 10:00
va începe să fie procesată în aceeași zi lucrătoare. O comandă plasată într-o
zi lucrătoare după ora 15:00 va începe să fie procesată în următoarea zi
lucrătoare după ora 10:00.
(3) O comandă plasată după ora 15:00 într-o zi de vineri (sau în ultima zi
lucrătoare dinaintea unei serii de sărbători) începe să fie procesată după ora
10:00 a.m. în ziua de luni sau în prima zi lucrătoare care urmează după
sărbătoare, după caz.
(4) În cazul în care Clientul nu este găsit în termenul de livrare la
adresa indicată de acesta sau nu i se asigură accesul și condițiile de livrare
a bunurilor în acest termen, Comerciantul are dreptul de a fi exonerat de
obligația de a livra bunurile comandate pentru cumpărare.
(5) Clientul se obligă să plătească orice costuri suplimentare în cazul în
care nu este găsit la adresa indicată de el în termenul de livrare, dacă face o
declarație expresă că dorește să primească bunurile.
Art.
10. (1) Comerciantul va ambala bunurile într-o manieră
adecvată, astfel încât să le protejeze împotriva tuturor riscurilor, inclusiv,
dar fără a se limita la: deteriorarea integrității și a aspectului comercial al
bunurilor, leziuni, spargeri, contaminări și cu celofan suplimentar sigilat cu
un plasture holografic de protecție împotriva despachetării și testării
neautorizate a produselor cosmetice și de igienă a parfumurilor interzise
pentru despachetare înainte de returnare etc. Fiecare articol este asigurat de
către comerciant.
(2) Comerciantul are dreptul de a adăuga autocolante și ambalaje distinctive suplimentare pentru a proteja bunurile și de a insista ca acestea să nu fie rupte la examinare și, prin urmare, să devină iremediabile
VII. PREȚUL CONTRACTULUI
1. Prețul fiecărui articol, inclusiv taxele, va fi stabilit de către Furnizor în profilul fiecărui articol pe platforma Perli.ro.
2. Prețul final al comenzii se calculează ca sumă a prețurilor produselor comandate. 3. Toate prețurile sunt finale și includ toate taxele și impozitele și nu pot fi modificate din momentul comenzii și până la momentul plății. 3. Toate prețurile menționate pe site sunt exprimate în leva bulgară. Valoarea costurilor de transport, care NU sunt INCLUSE în prețul produselor, poate fi găsită în secțiunea "Termeni și livrare" sau pe pagina fiecărui produs. La prețul produselor comandate se poate adăuga o taxă de livrare, în funcție de metoda de livrare. Furnizorul nu percepe niciun cost pentru utilizarea unui mijloc de comunicare în vederea încheierii contractului de vânzare la distanță. Lista produselor la care nu se adaugă nicio taxă de livrare - Acestea sunt toate produsele comandate, indiferent de valoarea lor, dar trimise spre ridicare la un birou Econt din țară prin livrare standard.
3. Prețurile produselor, precum și reducerile și promoțiile vizibile pe site, pot fi diferite de prețurile din magazinul real sau pot lipsi promoțiile corespunzătoare (Sofia, 30 Yanko Sakuzov Blvd.). În cazul comenzilor din magazinul onlinePerli.ro, prețurile actuale, reducerile și promoțiile sunt cele vizibile pe site. Acest lucru este valabil și pentru orice site-uri partenere sau platforme de comerț electronic.
Lista produselor la care se adaugă o taxă de livrare - Acestea sunt toate produsele, indiferent de valoarea lor, care sunt comandate pentru a fi livrate la adresa fizică a utilizatorului prin livrare expresă.
Furnizorul are dreptul de a modifica prețurile anunțate pe site-ul Perli.ro fără a anunța în prealabil Utilizatorii. În cazul unei erori tehnice în publicarea prețurilor pe Perli.ro, Furnizorul are dreptul de a refuza comanda și nu este responsabil pentru despăgubiri, caz în care Furnizorul este obligat să ramburseze suma plătită anterior de către Utilizator, dacă este cazul.
Comenzile fără confirmarea telefonică a prețului și a disponibilității nu vor fi onorate, cu excepția cazului în care este vorba de plata la distanță.
VII. Drepturile și
obligațiile utilizatorilor, clienților și utilizatorilor înregistrați
Art.11. Utilizatorii au dreptul de a:
a.
Să ia cunoștință și să utilizeze
conținutul site-ului web pentru a examina bunurile oferite și pentru a încheia
un contract de vânzare-cumpărare;
b.
Să comunice cu comerciantul prin
intermediul formularului de contact dacă au nevoie de informații suplimentare
despre bunuri sau dacă există o problemă în utilizarea magazinului online;
c.
Să își completeze datele cu
caracter personal pentru a se abona la buletinul informativ, pentru a trimite
întrebări, pentru "Comandă fără înregistrare" sau pentru a crea un
cont de utilizator prin înregistrarea în magazinul online;
d.
Să notifice comerciantul în cazul
încălcării drepturilor de proprietate intelectuală, cu condiția ca acest drept
să nu fie abuzat
Art.12. Utilizatorii au obligația de a:
a.
Utilizeze Site-ul în mod legal și
în deplină conformitate cu acești Termeni și Condiții;
b.
Să furnizeze numai date corecte,
complete și actualizate atunci când utilizează caracteristicile individuale din
magazinul online
c.
Să nu întreprindă acțiuni rău
intenționate și să nu permită omisiuni deliberate în măsura în care prin
acestea se poate produce o împiedicare sau o influență negativă legată de
funcționarea magazinului online;
d.
Nu încercați să obțineți acces
neautorizat la serverele întreținute de comerciant, precum și la informații
confidențiale, inclusiv la datele personale ale unor terțe părți;
e.
Nu puneți la dispoziția terților,
în scopuri comerciale sau necomerciale, niciun conținut, informație,
tehnologie, know-how extras automat sau manual de pe site, fără acordul expres
al Comerciantului;
f.
Nu copiați, modificați,
reproduceți sau distribuiți informațiile de pe acest site web în alte scopuri
decât cele direct legate de utilizarea preconizată a site-ului web fără acordul
expres și prealabil în scris al Comerciantului;
g.
Să nu încalce drepturile și
interesele legitime ale Comerciantului;
Art.13. În plus față de drepturile descrise la articolul 11, clienții au
următoarele drepturi:
a.
De a încheia contracte de
cumpărare la distanță;
b.
De a exercita dreptul de returnare
în caz de defecte ale bunurilor, precum și dreptul de retragere sau de
înlocuire în prezența condițiilor prealabile relevante prevăzute de lege sau în
conformitate cu prezentele condiții generale;
c.
Să beneficieze de reduceri și/sau
condiții preferențiale la comanda de bunuri;
d.
Să își exercite celelalte drepturi
legale în calitate de parte la un contract de cumpărare la distanță;
Art.14. În plus față de obligațiile descrise la articolul 12, Clienții au
obligația de a:
a.
Să inspecteze (în cazul în care
expeditorul oferă această posibilitate) și să accepte în consecință bunurile
care le-au fost livrate, dacă acestea au fost trimise de către Comerciant la
adresa indicată, corespund cantității și calității solicitate și nu prezintă
defecte evidente;
b.
Să plătească prețul, cu condiția
să fi acceptat, fără observații, mărfurile comandate;
c.
Plătesc prețul pentru livrarea de
la sediul comerciantului la o adresă indicată de ei, cu excepția cazului în
care nu se aplică condițiile de livrare gratuită;
d.
Să mențină informații actualizate
și corecte cu privire la datele cu caracter personal pe care le împărtășesc sau
pe care le completează atunci când plasează o comandă și încheie un contract de
cumpărare la distanță a bunurilor;
e.
Nu despachetează bunurile în cazul
parfumurilor și nu rup sau nu îndepărtează etichetele de pe bijuterii în scopul
testării, cu riscul de a nu-și putea exercita dreptul de retragere;
f.
să nu modifice aspectul bunurilor,
caracteristicile, dimensiunile acestora prin mijloace fizice (cum ar fi, dar
fără a se limita la acestea, strângerea inelului sau reglarea automată a
închiderii cerceilor sau brățărilor) sau prin utilizarea de mașini și
instrumente, cu riscul de a nu-și putea exercita dreptul de retragere;
g.
Asigurarea transportului în
momentul exercitării dreptului de retragere sau al returnării bunurilor către
comerciant, sub riscul imposibilității de a exercita acest drept sau al
refuzului de a rambursa prețul plătit.
h.
Să execute cu bună-credință și
fidelitate contractul de cumpărare la distanță;
Art.15. Utilizatorii înregistrați, care au drepturile descrise la articolul
11 și dacă li se aplică regula de la Art. 13, au dreptul cumulativ la:
a.
Beneficia de promoții și reduceri
speciale disponibile pentru utilizatorii înregistrați, ale căror condiții și
disponibilitate vor fi stabilite unilateral de către comerciant;
b.
Să adauge anumite articole în
categoria "Favorite" pentru o vizualizare mai rapidă sau pentru a le
comanda ulterior;
c.
Să revizuiască istoricul
comenzilor plasate prin intermediul contului lor de utilizator, precum și al
retururilor efectuate, dacă este cazul;
d.
să modifice datele personale
introduse în timpul înregistrării, parola lor și adresele de expediere
introduse;
e.
Editarea listei de produse
preferate;
f.
Să adauge anumite articole în
categoria "Favorite" pentru o vizualizare mai rapidă sau pentru a le
comanda ulterior;
Art.
16. Utilizatorii înregistrați au, pe lângă obligațiile
prevăzute la Art. 12 și, dacă și în măsura în care le sunt aplicabile, cele
prevăzute la Art.14, o obligație cumulativă de a:
a.
Să mențină informații actualizate
și corecte cu privire la datele cu caracter personal pe care le împărtășesc
prin intermediul contului lor de utilizator sau pe care le completează atunci
când solicită o comandă;
b. Să nu furnizeze numele lor de utilizator și/sau parola unor terțe părți;
VIII. Drepturile și
obligațiile comerciantului
Art. 17. Comerciantul are următoarele drepturi
în temeiul prezentelor condiții generale:
a.
Să facă oferte, stabilind el
însuși prețul, în vederea încheierii unui contract de vânzare-cumpărare de
bunuri prin intermediul magazinului online;
b.
Să suspende temporar sau permanent
oferta de bunuri individuale disponibile pentru comandă prin intermediul
magazinului online, fără a fi necesară notificarea prealabilă a tuturor
părților interesate;
c.
Să blocheze accesul anumitor
utilizatori sau clienți care încalcă acești Termeni și condiții generale de
utilizare, precum și drepturile terților;
d.
Pentru a stoca și prelucra datele
cu caracter personal furnizate de către terți, în cazul în care există
consimțământul explicit al acestora sau un temei legal pentru a face acest
lucru, în conformitate cu legislația europeană;
e.
Să trimită buletine informative și
alte comunicări publicitare și/sau comerciale vizitatorilor, utilizatorilor
înregistrați sau clienților Platformei, sub rezerva consimțământului expres al
acestora în acest sens, precum și să trimită răspunsuri la solicitările de
informații care îi sunt adresate;
f.
Să primească prețul cotat în
momentul solicitării comenzii, înainte sau după îndeplinirea obligației de a
livra bunurile care fac obiectul contractului de cumpărare la distanță;
g.
Să furnizeze coduri promoționale
clienților individuali sau grupurilor de clienți, în condițiile stabilite de
acesta, fără obligația de a notifica în mod explicit alte părți terțe care
utilizează magazinul online;
h.
Să respingă cererile de
înregistrare ale utilizatorilor în caz de suspiciune de abuz, fără a oferi un
motiv explicit;
i.
Să respingă comenzile plasate în
cazurile în care notifică partea interesată în termen de 24 de ore de la data
comenzii, fără a oferi un motiv explicit pentru acest lucru;
j.
Să stabilească termeni și condiții
speciale privind exercitarea dreptului de returnare și de schimb;
k.
Să solicite Clientului să accepte
și să plătească toate produsele comandate și confirmate telefonic de către
Client, în conformitate cu contractul de vânzare. Nu se acceptă nicio obiecție
pentru neexecutare, cu excepția cazurilor prevăzute de lege.
l.
Să ceară Clientului să asigure
produsele pentru a minimiza riscul de pierdere a acestora în cazul exercitării
dreptului de anulare sau a altor motive de returnare.
Art.
18. Conform prezentelor condiții generale,
comerciantul are următoarele obligații:
a.
Să mențină site-ul în stare
tehnică, remedierea promptă a problemelor tehnice sau a deficiențelor
constatate de acesta sau semnalate de utilizator;
b.
Să ia toate măsurile necesare
pentru a proteja confidențialitatea și datele personale ale vizitatorilor și
clienților în orice moment de utilizare a platformei;
c.
Să informeze utilizatorii în mod
corespunzător cu privire la modificările legate de condițiile generale,
politica de confidențialitate, condițiile de livrare și alte modificări
semnificative care afectează direct confidențialitatea și datele personale
introduse în magazinul online;
d.
Să transfere posesia și să
transferul proprietatea asupra produselor către client în cazul încheierii unui
contract de vânzare-cumpărare, inclusiv prin livrare la o locație din teritoriul
României;
e.
Să informeze clientul în termen de
24 de ore de la data comenzii în cazul în care produsele solicitate nu sunt
disponibile;
f.
Să ofere și să garanteze
clienților posibilitatea de a-și exercita în mod liber drepturile legale în
conformitate cu aceste condiții generale;
g.
Să garanteze furnizarea de
servicii legate de personalizarea și/sau fabricarea de produse în funcție de
necesitățile specifice ale unui anumit client, în conformitate cu regulile
generale ale dreptului contractual;
h.
Să organizeze livrarea prin
intermediul unei terțe părți - un agent de expediere - a produselor solicitate
conform solicitării clientului, inclusiv asigurarea produsului;
i.
Să ramburseze sumele primite în
conformitate cu condițiile necesare în acest sens;
j.
Să poarte răspunderea conform
prezentelor condiții generale, precum și în cazurile expres prevăzute de lege;
k. Să trimită numai și exclusiv produse cu origine dovedită, achiziționate de la reprezentanți oficiali sau distribuitori en-gros.
IX. Clauze
speciale aplicabile persoanelor care au calitatea de consumator în sensul Legii
privind protecția consumatorilor
Art.19. Regulile din această secțiune a prezentelor condiții generale se
aplică numai persoanelor care, conform datelor furnizate pentru încheierea
contractului de vânzare-cumpărare sau la înregistrarea în magazinul online, pot
fi considerate consumatori în sensul art. 2(1) din Ordonanța nr. 34 din
04.06.2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate
cu comercianții și/sau al Directivei 2011/83/CE a Parlamentului European și a
Consiliului din 25 octombrie 2011.
Art.
20. (1) Caracteristicile principale ale bunurilor
oferite de Comerciant în magazinul online sunt definite în pagina de produs a
fiecărui produs.
(2) Prețul bunurilor, inclusiv toate taxele și impozitele, este stabilit
de către Comerciant și este indicat în pagina de produs a fiecărui bun.
(3) Valoarea cheltuielilor poștale sau de transport neincluse în prețul
bunurilor este stabilită de către terții curieri și este furnizată în valoare
absolută în lei românești Utilizatorilor în momentul selectării bunurilor și
înainte de încheierea contractului de achiziție.
(4) Informațiile furnizate utilizatorilor în temeiul prezentului articol
sunt actualizate în momentul vizualizării lor în magazinul online și înainte de
încheierea contractului de cumpărare.
(5) Utilizatorii recunosc că toate informațiile prevăzute de Regulamentul
nr. 34 din 04.06.2014 pot fi prezentate prin intermediul interfeței magazinului
online.
Art.
21. (1) Utilizatorul este de acord că, Comerciantul
are dreptul de a accepta plata în avans pentru contractele încheiate pentru
cumpărarea și vânzarea de bunuri și livrarea acestora în oricare dintre
următoarele situații:
a.
Articolul (articolele) comandat(e)
este (sunt) inclus(e) în categoria bijuteriilor și este (sunt) supus(e)
personalizării în vederea satisfacerii cerințelor individuale ale clientului;
b.
Articolul (articolele) comandat(e)
are (au) o valoare totală mai mare de 800 RON.
(2) Utilizatorul alege dacă plătește comerciantului de pe platformă prețul
de livrare al produselor înainte sau la momentul livrării acestora, cu excepția
ipotezei de la alin. 1
Art.
22. (1) Consumatorul are dreptul de a se retrage din
contractul încheiat în termen de 14 zile de la data acceptării bunurilor de
către comerciant prin intermediul formularului unic de retragere, disponibil în
secțiunea "Anexe".
(2) Dreptul de retragere prevăzut la alin. 1 nu se aplică în cazul
contractelor încheiate pentru furnizarea de bunuri care:
a.
Sunt bunuri sigilate din secțiunea
Cosmetice și parfumerie și sunt desigilate după livrare, atunci când acestea
sunt deja considerate folosite și nu pot fi returnate din motive de igienă, de
protecție a sănătății;
b.
După ce au fost livrate și care,
datorită naturii lor, s-au amestecat cu alte bunuri de care nu pot fi separate;
c.
Au fost fabricate conform
specificațiilor furnizate de consumator sau adaptate la cerințele individuale
ale consumatorului
(3) Pentru a evita conflictele și pentru ca termenii contractului de
cumpărare la distanță să fie clari, toate produsele care sunt disponibile în
magazinul online al comerciantului se încadrează la alineatul (2) litera (a).
Art.
23. (1) În cazul în care Comerciantul nu și-a
îndeplinit obligațiile de furnizare a informațiilor prevăzute în Regulamentul
nr. 34 din 04.06.2014, Utilizatorul are dreptul de a se retrage din contractul
încheiat. În cazul în care informațiile au fost furnizate consumatorului în
perioada de retragere, perioada de retragere începe de la data furnizării
acestora. Utilizatorul are dreptul de a transmite declarația de retragere în
temeiul prezentului articol direct comerciantului, utilizând formularul uniform
de retragere disponibil în Anexa nr. 1, care face parte integrantă din
prezentele Condiții generale.
(2) În cazul în care consumatorul și-a exercitat dreptul de a se retrage
din contractul la distanță sau din afara spațiului comercial, comerciantul
rambursează toate sumele primite de la consumator fără întârzieri nejustificate
și în termen de cel mult 14 zile de la data la care consumatorul a fost
notificat cu privire la decizia de retragere din contract. Comerciantul
rambursează sumele primite utilizând același mijloc de plată utilizat de
consumator în tranzacția inițială. În cazul rambursării contra rambursare,
rambursarea se face prin transfer bancar, cu excepția cazului în care
consumatorul și-a dat acordul expres pentru utilizarea unui alt mijloc de plată
și cu condiția ca acest lucru să nu implice costuri pentru comerciant.
(3) În cazul exercitării dreptului de retragere, toate costurile de
returnare a bunurilor de la consumator la comerciant sunt suportate integral de
către consumator. Consumatorul poate utiliza un curier, la alegerea sa, pentru
returnarea bunurilor, toate costurile legate de returnare fiind în întregime pe
cheltuiala sa. În cazul unei comenzi de bunuri nerevendicate de către
Utilizator, Utilizatorul va fi responsabil pentru costul serviciului de
curierat pentru livrarea de returnare la adresa Comerciantului.
(4) Utilizatorul se obligă să depoziteze bunurile primite de la Comerciant
în platformă și să asigure păstrarea calității și siguranței acestora pe
perioada menționată la alin. 1.
(5) În caz de reziliere a contractului de către Utilizator, Comerciantul
va rambursa suma plătită în termen de 14 zile de la primirea bunurilor
returnate, prin transfer bancar într-un cont bancar specificat de Utilizator și
cu respectarea integrală a următoarelor cerințe:
1.
Bunurile returnate și primite de
către Comerciant în stare comercială bună, nefolosite, ambalate în celofan
și/sau autocolantul de protecție nu este rupt și fără contaminări și/sau
deteriorări vizibile. 2. Etichetele bijuteriilor sunt intacte și nu s-a
încercat îndepărtarea sau ruperea lor. Toate bijuteriile sau produsele
cosmetice sunt în aceeași stare în care au fost primite.
2.
În prezența unui bon de casă
(fiscal) atașat fizic, care este obligatoriu pentru o operațiune de returnare
fiscală.
3.
Lotul este asigurat pe baza
prețului plătit la încheierea contractului de cumpărare la distanță.
(6) În cazul livrării de bunuri care sunt livrate în mod promoțional
împreună cu alte bunuri într-un set (așa-numitele bunuri la pachet), atunci
când se exercită dreptul de retragere al consumatorului în temeiul prezentului
articol și al cerințelor legislației, acestuia din urmă i se rambursează
valoarea redusă corespunzătoare a prețului individual al bunurilor, luând în
considerare raportul dintre prețurile bunurilor din magazinul electronic atunci
când nu sunt achiziționate împreună (adică raportul dintre prețurile reduse ale
bunurilor).
(7) Fără a aduce atingere ipotezelor de mai sus, utilizatorul este obligat
să returneze bunurile într-o stare vandabilă care să permită vânzarea
ulterioară a acestora, cu excepția cazului în care despachetarea bunurilor duce
la o deteriorare evidentă a stării lor vandabile, cum ar fi, dar fără a se
limita la celofanul distructibil de pe cutie, ambalajul igienic ermetic și alte
cazuri similare. În cazul unei deteriorări a aspectului comercial al bunurilor,
comerciantul are dreptul, la discreția sa, de a refuza să accepte retragerea
din contract sau de a factura consumatorului costul de readucere a bunurilor la
aspectul lor comercial, în valoare de cel puțin 30% din prețul de vânzare al
acestora.
(8) În cazul exercitării dreptului de retragere în temeiul prezentului
articol, se consideră că utilizatorul și-a exercitat dreptul de retragere în
ceea ce privește conținutul bonus aparținând bunurilor. Valoarea conținutului
bonus nu se rambursează utilizatorului, ci se returnează împreună cu bunurile
principale.
(9) La acceptarea bunurilor pentru care s-a exercitat dreptul de retragere
în temeiul prezentului articol, comerciantul inspectează bunurile și poate
refuza să le accepte dacă constată că bunurile returnate sunt diferite de cele
livrate consumatorului.
(10) Comerciantul are dreptul de a refuza o comandă de bunuri în cazul în
care, din cauza regularității plasării comenzilor și a refuzului acestora la
intervale scurte de timp, precum și în cazul în care se comandă o cantitate
neobișnuit de mare de bunuri de la aceeași persoană, apar îndoieli cu privire
la buna credință a clientului în cauză.
X. Politica de returnare și schimb. Condiții de exercitare a dreptului de returnare. Garanția bunurilor.
Art.
24. (1) La primirea și plata bunurilor, Clientul își
va îndeplini obligația de a inspecta bunurile. În cazul în care constată
defecte evidente, cum ar fi, dar fără a se limita la: celofan rupt,
deteriorarea ambalajului, marcaj de protecție-adeziv rupt etc., acesta va
informa imediat Comerciantul prin e-mail sau număr de telefon și va face o
fotografie a daunelor respective.
(2) În cazul în care clientul nu informează comerciantul cu privire la
astfel de defecte în termen de 24 de ore de la momentul recepției și așa cum se
reflectă în conosamentul cu care a fost expediat, bunurile se consideră a fi
fost aprobate și, prin urmare, clientul pierde dreptul de a solicita ulterior
despăgubiri pentru astfel de defecte.
(3) În cazul unor defecte aparente în momentul livrării, bunurile vor fi
returnate comerciantului pe cheltuiala acestuia, iar clientul va primi bunuri
noi de același tip, marcă și, respectiv, model și în aceeași cantitate.
Detaliile pentru noua livrare a bunurilor de înlocuire vor fi furnizate de
către comerciant în termen de 48 de ore de la data notificării privind
existența unor defecte aparente trimise de către client.
(4) În cazul imposibilității de a furniza bunuri de același tip, respectiv
marcă și model, și/sau în aceeași cantitate, Comerciantul va notifica Clientul
și va oferi una dintre următoarele alternative:
a.
Clientul să aleagă un bun de
înlocuire de un alt tip, la un preț cu până la 20% mai mare decât cel al
bunului defect;
b.
Clientul să primească o rambursare
a sumei plătite, inclusiv a costurilor de transport;
Art.
25. (1) Clienții care au calitatea de consumatori în
sensul Ordonanței nr. 34 din 04.06.2014 au la dispoziție un termen de 14 zile
de la data la care au acceptat bunurile pentru a se retrage din contract, fără invocarea
vreunui motiv și fără a fi pasibili de despăgubiri sau penalități. Acest drept
poate fi exercitat prin completarea și transmiterea formularului disponibil în
secțiunea "Anexe"
(2) Pentru ca dreptul de retragere al Clientului să fie acordat, trebuie
să fie prezente toate circumstanțele următoare, și anume:
a.
Bunurile trebuie să fie
despachetate din celofan și cu eticheta-etichetă de protecție prezentă, cu
integritatea intactă, în stare identică cu cea în care au fost primite, iar în
cazul bijuteriilor cu etichetele nedezlipite sau rupte;
b.
Marfa trebuie să fie într-o stare
intactă, vandabilă și complet intactă, fără semne de impact în urma unei căderi
și/sau deteriorare în urma autoreglajului mărimii, cum ar fi o piatră căzută de
pe o bandă de inel;
c.
Mărfurile nu trebuie să fi fost
folosite sau reduse cantitativ în cazul lichidelor și în prezența aerului în
flacon ca urmare a testării parfumului.
d.
Bunurile trebuie să fie asigurate
pe baza valorii care a fost plătită la momentul încheierii contractului de cumpărare
la distanță.
(3) În cazul în care una sau mai multe dintre circumstanțele menționate la
alineatul (2) sau alte circumstanțe prevăzute de lege referitoare la
exercitarea dreptului de retragere nu sunt prezente, acesta este considerat
inadmisibil, iar contractul rămâne în vigoare. În astfel de cazuri, clientul
păstrează bunurile, iar contractul se consideră a fi fost executat integral.
(4) În cazul încălcărilor nesubstanțiale ale alineatului (2), comerciantul
poate, la discreția sa, să accepte bunurile și să onoreze dreptul de retragere
exercitat prin reținerea a până la 30% din suma plătită în legătură cu valoarea
redusă a bunurilor.
(5) În cazul în care toate circumstanțele menționate la alineatul (2) sunt
prezente, comerciantul examinează cererea clientului și fotografiile bunurilor
trimise de client și notifică clientului acceptarea dreptului de retragere
exercitat. În acest caz, Clientul este obligat să trimită înapoi bunurile pe
care le-a primit, întrucât costurile de transport și asigurarea produselor
pentru returnare sunt în întregime pe cheltuiala sa.
(6) Comerciantul rambursează suma primită în termen de cel mult 14 zile de
la data la care a fost notificat cu privire la decizia Clientului de a se
retrage din contract.
(7) Comerciantul are dreptul de a reține suma plătită până la returnarea
bunului (bunurilor) pentru care clientul și-a exercitat dreptul de retragere.
Art.26. Bunurile disponibile în magazinul online nu fac obiectul suportului de
garanție, cu excepția celor din categoria bijuteriilor handmade, personalizate
la cererea Clientului.
XI. Responsabilitatea
părților
Art.
27. (1) Niciuna dintre părți nu este răspunzătoare
pentru neexecutarea (în totalitate sau parțial) a obligațiilor contractuale
care îi revin în temeiul prezentelor condiții generale, dacă neexecutarea în
sine se datorează unui eveniment de forță majoră. Pentru ca o circumstanță să
fie un eveniment de forță majoră, părțile convin în mod expres că următoarele
condiții trebuie să fie prezente simultan:
a.
caracterul imprevizibil al
evenimentului;
b.
caracterul extraordinar;
c.
o legătură de cauzalitate între
acestea și imposibilitatea de executare;
(2) În cazul în care, în termen de 14 (paisprezece) zile de la data
producerii evenimentului relevant, acesta nu este reziliat, oricare dintre
părți are dreptul de a notifica celeilalte părți că reziliază contractul, fără
a datora celeilalte părți nicio despăgubire pentru eventualele daune suferite.
Art.28
(1). Riscul de pierdere, deteriorare sau distrugere a
mărfii (mărfurilor) se transferă Clientului din momentul în care acesta acceptă
mărfurile de la expeditor. Până în acel moment, riscul este suportat în
întregime de către comerciant.
(2) Clientul este obligat să asigure pe cheltuiala sa produsul pentru care
dorește să își exercite dreptul de retragere sau de returnare, sub rezerva
îndeplinirii tuturor celorlalte condiții de returnare. În caz de pierdere sau
deteriorare a produsului, acesta va înainta cererea de despăgubire către
compania de asigurări, respectiv către firma de curierat. În acest caz,
comerciantul nu este răspunzător și își rezervă dreptul de a refuza rambursarea
prețului plătit în cazul în care bunurile sunt deteriorate sau lipsesc în
timpul transportului de la client la el.
Art.
29. (1) Comerciantul nu răspunde pentru daunele
materiale și/sau morale suferite de Client sau de alte persoane în cazul
imposibilității de utilizare a magazinului online, cu excepția cazului în care
se dovedește culpa exclusivă.
(2) Regula de la alineatul (1) se aplică și în ceea ce privește tipul de
conținut prezentat; erorile sau daunele cauzate de viruși care pot afecta
echipamentul informatic, software-ul, datele sau alte bunuri ale Clientului ca
urmare a acțiunilor întreprinse, inclusiv utilizarea sau navigarea în magazinul
online, sau descărcarea de către utilizator a materialelor din magazinul online
sau de pe site-urile legate de acesta.
(3) Comerciantul nu este răspunzător pentru conținutul materialelor
publicitare, al bannerelor din rețelele de socializare, inclusiv, fără a se
limita la orice eroare, omisiune sau inexactitate din acestea.
(4) Comerciantul nu este răspunzător în cazul în care măsurile de
securitate ale echipamentului tehnic sunt depășite și au drept consecință
pierderea de informații, difuzarea de informații, accesul la informații,
restricționarea accesului la informații și alte consecințe similare.
Comerciantul este răspunzător pentru astfel de consecințe numai în cazul în
care acestea sunt stabilite printr-o decizie care a devenit definitivă și a
fost pronunțată de autoritatea de reglementare sau judiciară competentă.
Art.
30. (1) Comerciantul este răspunzător în limita sumei
primite în oricare dintre următoarele situații:
a.
Omisiunea de a organiza livrarea
și de a preda bunurile unui curier adecvat într-un termen rezonabil;
b.
Existența unor drepturi ale unor
terți asupra bunurilor oferite în magazinul online;
c.
Executarea incorectă a
contractului din punct de vedere cantitativ sau calitativ;
d.
Încălcarea drepturilor de autor
sau a drepturilor conexe ale unor terți;
e.
Încălcarea caracterului comercial
al mărfurilor în timpul transportului de către expeditor;
f. (2) Comerciantul poate fi tras la răspundere în alte ipoteze, dincolo de cele de mai sus, numai în prezența unei decizii valabile a autorității judiciare competente, precum și în prezența unei culpe dovedite pentru apariția unor consecințe negative pentru utilizatorii sau clienții acestui magazin online.
XII. Protecția
datelor cu caracter personal
Art.31
(1) Comerciantul va lua măsuri pentru a proteja datele
cu caracter personal ale Utilizatorului în conformitate cu Regulamentul (CE)
2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016
privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu
caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a
Directivei 95/46/CE (GDPR) și cu Legea privind protecția datelor. Prestatorul
prelucrează datele cu caracter personal ale Utilizatorilor în baza art. 6 alin.
1, b. "b" din GDPR - prelucrarea este necesară pentru executarea unui
contract la care utilizatorul este parte sau în baza art. 6 alin. 1, b.
"a" din GDPR - pe baza consimțământului acordat în mod explicit.
(2) Comerciantul a făcut publice informațiile privind datele cu caracter
personal pe care le prelucrează și scopurile în care acestea sunt prelucrate,
ĸaĸ și toate informațiile solicitate în temeiul Regulamentului (CE) 2016/679 al
Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția
persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal
și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei
95/46/CE (GDPR) pe pagina relevantă în acest sens.
(3) Comerciantul prelucrează datele cu caracter personal ale terților în
scopuri de marketing numai pe baza consimțământului explicit al acestora, pe
care îl pot retrage în orice moment.
(4) În plus față de această secțiune, fiecare utilizator, utilizator, utilizator
înregistrat și client este obligat să ia cunoștință de regulile detaliate și
amănunțite privind colectarea, prelucrarea și stocarea datelor sale cu caracter
personal, care sunt disponibile în Politica de confidențialitate și Politica
privind cookie-urile.
XIII. Drepturile de
proprietate intelectuală. Conținut generat de utilizator.
Art.
32. (1) Tot conținutul din magazinul online, inclusiv,
dar fără a se limita la logo-uri, orice imagini grafice, inscripții, simboluri
comerciale, simboluri dinamice, texte, fotografii și/sau alte conținuturi
vizuale sau textuale de pe site, sunt proprietatea exclusivă a comerciantului,
comerciantul are dreptul de a le utiliza, sau imaginile sunt furnizate de
comercianți și/sau distribuitori ai bunurilor respective.
(2) Administratorul își păstrează toate drepturile de proprietate
intelectuală legate în orice mod de Site, fie că sunt proprii sau obținute prin
licențe contractuale sau dobândite sau utilizate în mod legal. Orice Conținut
accesat de către terți, indiferent de modalitatea de accesare, este supus
reglementării de către acești Termeni și Condiții.
(3) Oricine poate copia, transfera și/sau utiliza Conținutul doar în
scopuri personale necomerciale, cu condiția ca Comerciantul să fie notificat în
mod expres și să se facă o trimitere la acest magazin online. Regula se aplică numai în cazul în care
aceste acțiuni nu contravin drepturilor de autor și drepturilor conexe
prevăzute de legislația română și europeană sau nu încalcă regulile din acești
Termeni și Condiții Generale.
(4) Orice terță parte are dreptul de a utiliza conținutul în scopuri
comerciale numai dacă a obținut acordul scris al comerciantului în acest sens.
Orice utilizare ulterioară sau diferită a Conținutului care nu este agreată și
aprobată de Comerciant va fi considerată o încălcare a acestor Termeni și
Condiții, inclusiv o încălcare a drepturilor de proprietate intelectuală, iar
Comerciantul va avea dreptul de a trage la răspundere pe contravenientul
respectiv prin toate mijloacele legale.
(5) Prezența unui conținut utilizat care conține un link de trimitere la
site-ul web al Comerciantului sau indică dreptul de autor nu este considerată
ca fiind consimțită, caz în care acțiunile sunt considerate ilegale și sunt
supuse consecințelor în conformitate cu alineatul (4).
(6) Este interzisă orice utilizare a conținutului vizual sau textual
disponibil pe acest site web în orice alt scop decât cel permis în mod expres
în acești termeni și condiții sau alt consimțământ scris expres dat de
comerciant.
Art.
33. (1) Platforma permite transmiterea de recenzii,
comentarii și evaluări ale bunurilor furnizate de Comerciant, care se califică
drept conținut generat de utilizatori.
(2) În momentul în care o recenzie/comentariu/răspuns este postat de un
utilizator înregistrat, în virtutea acestor Termeni și Condiții Generale,
acesta acordă Comerciantului o licență neexclusivă, perpetuă, irevocabilă,
nelimitată teritorial și dreptul de a utiliza, reproduce, adapta, publica,
traduce, distribui și afișa acest conținut către terți.
(3) Comerciantul își rezervă dreptul de a șterge sau de a modera
conținutul generat de clienți dacă acesta contravine oricăreia dintre
următoarele condiții:
a.
se referă doar la caracteristicile
și/sau la utilizarea unui anumit produs și/sau serviciu, evitând informațiile
legate de aspecte care se pot schimba.
b.
Să fie în caractere latine;
c.
Să folosească un limbaj adecvat,
care să nu conțină un limbaj ofensator sau care poate afecta drepturile unei
terțe părți;
d.
Informațiile introduse să fie corecte,
să nu inducă în eroare și să fie în conformitate cu legislația în vigoare în
România și în UE;
e.
Să fie generate doar pentru a
comunica sau a obține detalii suplimentare despre un anumit produs achiziționat
de către comerciant prin intermediul magazinului online, fără a face trimiteri
către alte site-uri, în scop economic și/sau financiar;
f.
Să nu posteze informații și/sau
detalii referitoare la URL-urile (link-uri/legături) altor site-uri care
desfășoară aceeași activitate sau una similară cu cea a Comerciantului;
g.
Să nu conțină materiale de natură
publicitară;
(4) În cazul în care comerciantul constată o încălcare repetată a acestor
reguli, acesta își rezervă dreptul de a restricționa capacitatea clientului
respectiv de a genera conținut, fără a fi obligat să justifice motivele care
impun astfel de restricții.
Art.
34. (1) Toate conținuturile de pe Platformă, inclusiv,
dar fără a se limita la logo-uri, orice imagini grafice, legende, simboluri
comerciale, simboluri dinamice, texte și/sau alte conținuturi multimedia de pe
Site sunt proprietatea exclusivă a Comerciantului, cu excepția cazului în care
se convine altfel cu deținătorul drepturilor de autor respectiv;
(2) Comerciantul își păstrează toate drepturile de proprietate
intelectuală legate în orice mod de Site, fie că sunt proprii sau obținute prin
licențe contractuale sau prin orice alte mijloace legale. Orice Conținut pe
care un vizitator, utilizator înregistrat sau client îl accesează, indiferent
de mijloacele prin care o face, este supus reglementării prin acești termeni și
condiții.
(3) Vizitatorii, utilizatorii înregistrați și clienții pot copia,
transfera și/sau utiliza conținutul numai în scopuri personale necomerciale,
numai în cazul în care astfel de acțiuni nu contravin drepturilor de autor și
drepturilor conexe în conformitate cu legislația bulgară sau nu încalcă normele
din acești Termeni generali de utilizare.
(4) Vizitatorii, utilizatorii înregistrați și clienții au dreptul de a
utiliza conținutul în scopuri comerciale numai în cazul în care au obținut
acordul scris al comerciantului în acest sens. Orice utilizare ulterioară sau
diferită a Conținutului care nu este agreată și aprobată de Comerciant va fi
considerată o încălcare a acestor Termeni și condiții generale, inclusiv o încălcare
a drepturilor de proprietate intelectuală ale Comerciantului, care va avea
dreptul de a trage la răspundere persoana în cauză pentru daunele suferite.
(5) În cazul conținutului utilizat care conține un link de trimitere la
site-ul web al Administratorului sau indică dreptul de autor al acestuia, nu se
va considera că este vorba de consimțământ.
(6) Este interzisă orice utilizare a conținutului în alte scopuri decât
cele permise în mod expres în acești termeni și condiții sau alt consimțământ
scris expres dat de Administrator.
(7) Textul acestor termeni și condiții generale, politica de
confidențialitate, politica privind cookie-urile și alte documente legale care
reglementează relația juridică dintre comerciant și vizitator, utilizator
înregistrat, client, precum și cu terțe părți este proprietatea exclusivă a
comerciantului și nu este permisă copierea parțială sau totală, refacerea,
reproducerea și alte acțiuni care pot fi definite drept încălcare a drepturilor
de autor.
Art.35.
(1) Platforma permite transmiterea de recenzii,
comentarii și evaluări ale bunurilor și/sau serviciilor furnizate de
Comerciant, care se califică drept conținut generat de clienți.
(2) În momentul înregistrării unui comentariu/comentariu/întrebare/răspuns
pe Platformă, fiecare client acordă Comerciantului o licență neexclusivă,
perpetuă, irevocabilă, nelimitată teritorial și dreptul de a utiliza,
reproduce, adapta, publica, traduce, distribui și afișa acest conținut către
terți.
(3) Comerciantul își rezervă dreptul de a șterge sau de a modera
conținutul generat de clienți dacă acesta contravine oricăreia dintre
următoarele condiții:
a.
se referă doar la caracteristicile
și/sau la utilizarea unui anumit produs și/sau serviciu, evitând informațiile
legate de aspecte care se pot schimba.
b.
Trebuie să fie în chirilică sau în
latină, în conformitate cu versiunea lingvistică a platformei alese.
c.
Să utilizeze un limbaj adecvat,
care să nu conțină expresii jignitoare sau care pot afecta drepturile unei
terțe părți;
d.
Informațiile introduse sunt
corecte, nu induc în eroare și sunt în conformitate cu legile aplicabile,
respectând drepturile altora - de exemplu, drepturile de autor, drepturile de
proprietate intelectuală, drepturile de licență sau alte drepturi de
proprietate, de publicitate sau de confidențialitate;
e.
Să fie generate exclusiv în scopul
de a comunica sau de a obține detalii suplimentare despre un anumit bun sau
serviciu de pe Platformă, fără a face trimiteri la alte întreprinderi care
promovează vânzarea și cumpărarea de bunuri și/sau servicii;
f.
Să nu posteze informații și/sau
detalii referitoare la URL-uri (link-uri/legături) de pe alte site-uri care
desfășoară aceeași activitate sau activități similare cu cele ale
Administratorului;
g.
Să nu conțină texte, imagini sau
referințe de natură publicitară;
(4) În cazul în care comerciantul constată o încălcare repetată a acestor
reguli, comerciantul își rezervă dreptul de a restricționa capacitatea
clientului respectiv de a genera conținut, fără a fi obligat să justifice
motivele care impun astfel de restricții.
XIV. Modificarea și
completarea termenilor și condițiilor generale de utilizare. Încetarea
raportului juridic dintre părți.
Art.
36. (1) Acești Termeni și condiții generale pot fi
modificați de către comerciant, cu condiția ca toți utilizatorii magazinului
online să fie informați în mod corespunzător cu privire la aceste modificări.
(2) Părțile convin ca orice completare și modificare a acestor condiții
generale să producă efecte în ceea ce le privește în unul dintre următoarele
evenimente, oricare dintre acestea este primul eveniment în timp:
a.
În urma unei notificări exprese
din partea comerciantului, dacă cealaltă parte nu declară în cele 14 zile care
i-au fost acordate că le respinge sau
b.
După postarea pe site-ul web al
comerciantului și dacă cealaltă parte nu declară în termen de 14 zile de la
postare că le respinge; sau
c.
Cu acceptul expres al celeilalte
părți prin apăsarea unui buton legat de acceptarea acestor termeni și condiții,
accesat în magazinul online.
(3) Toate declarațiile Comerciantului adresate utilizatorilor înregistrați
sau clienților în legătură cu modificarea acestor condiții generale, a
politicii de confidențialitate, a politicii privind cookie-urile sau a altor
documente legale vor fi trimise la adresa de e-mail indicată la înregistrarea
unui cont de utilizator, respectiv la plasarea unei comenzi. Aceste persoane
sunt de acord că mesajele electronice trimise în temeiul prezentului articol nu
trebuie să fie semnate cu o semnătură electronică pentru a le fi opozabile.
Efectul acestor modificări și completări ale documentelor juridice menționate
în ceea ce privește aceste persoane va fi din momentul primirii lor.
(4) Comerciantul are dreptul de a notifica toți utilizatorii cu privire la
modificările aduse prezentelor condiții generale prin publicarea într-un loc
vizibil în magazinul online și pe rețelele de socializare.
Art.37. Acești Termeni și condiții generale și raportul juridic în curs cu
comerciantul încetează în următoarele cazuri:
a.
În caz de încetare și lichidare
sau faliment al Comerciantului;
b.
Prin acordul reciproc al părților
în scris;
c.
În cazul incapacității obiective a
uneia dintre părți de a-și îndeplini obligațiile;
d.
În caz de confiscare, de sigilare
a echipamentului de către autoritățile guvernamentale sau în cazul unei
interdicții a activității comerciale;
e.
În cazul restricționării sau
blocării accesului unui utilizator individual, client sau utilizator
înregistrat la magazinul online pe motiv de încălcare a acestor termeni și
condiții;
f.
În alte cazuri prevăzute în mod
expres de lege.
Art.38. Comerciantul are dreptul de a rezilia unilateral contractul, la propria discreție, fără preaviz și fără despăgubiri, dacă constată că cealaltă parte utilizează magazinul online cu încălcarea acestor Termeni și Condiții Generale, a legislației din România, a normelor morale general acceptate sau a regulilor general acceptate în comerțul electronic.
XV. Dispoziții
tranzitorii și finale
Art.39.
(1) Prezentele Condiții Generale, care reglementează
raporturile juridice dintre Comerciant, utilizatori, utilizatori înregistrați
și clienți ai magazinului online, sunt în conformitate și subsidiaritate cu
legislația română.
(2) Toate litigiile dintre părți vor fi soluționate în spiritul
înțelegerii și al bunei voințe. În cazul în care nu se ajunge la un acord, toate
litigiile nerezolvate care decurg din sau sunt legate de contractul dintre
părți, inclusiv litigiile care decurg din sau sunt legate de interpretarea,
invaliditatea, executarea sau rezilierea acestuia, vor fi soluționate de către
instanța de judecată competentă.
Art.
40. (1) Părțile la prezentul contract se angajează să
protejeze și să nu aducă atingere drepturilor și intereselor legitime ale
celeilalte părți și să protejeze secretele comerciale și informațiile
confidențiale de care au luat cunoștință în cursul executării contractului și a
prezentelor condiții generale.
(2) Părțile se angajează să nu facă publică nicio corespondență scrisă sau
orală dintre ele pe durata și după încheierea contractului. Publicarea
corespondenței în presa scrisă și electronică, pe forumuri de internet, pe
site-uri web private sau publice etc. poate fi considerată ca fiind de
notorietate publică.
Art.41. În cazul unui conflict între prezentele Condiții Generale și
prevederile unui contract special încheiat între Comerciant și cealaltă parte,
prevalează prevederile contractului special.
Art.42. În cazul invalidității oricăreia dintre prevederile prezentelor
condiții generale, părțile convin că aceasta nu va invalida întregul contract.
Art.43. În cazul unui litigiu, fiecare Client al Magazinului Online este
informat cu privire la posibilitatea de a recurge la o comisie de conciliere,
la o procedură de mediere, la soluționarea online a litigiilor UE sau la orice
altă metodă alternativă de soluționare a litigiilor.
Art.44. (1)Niciuna dintre părți nu
poate transfera drepturile și/sau obligațiile sale către o terță parte fără
acordul expres și scris al celeilalte părți.
(2) În cazul unei încălcări a prezentei clauze, transferul dreptului
și/sau obligației respective este considerat relativ nul și neavenit față de
cealaltă parte.
Art.45. Prezentele condiții generale intră în vigoare pentru utilizatorii magazinului online începând cu data de 08.09.2023.
XVI. Anexe
1. FORM FOR EXERCISING THE RIGHT OF WITHDRAWAL -
2. Annex No 1 - DOWNLOAD LINK
3. Annex 2 - Request to be forgotten - to delete personal data relating to me - DOWNLOAD LINK
4. Annex 3 - Request for portability of personal data - DOWNLOAD LINK
5. Annex 4 - Request for rectification of data - DOWNLOAD LINK